NØDHJÆLP

Caritas Danmark har stor erfaring med at hjælpe mennesker, som rammes af katastrofer og humanitære kriser. Vi støtter ofre for både længerevarende og akutte kriser. Den akutte nødhjælp gives som solidarisk støtte til partnere i katastrofeområder, hvor vi i forvejen arbejder med udvikling eller kanaliseres ud via det internationale Caritas-netværk.

Som en del af Caritas Internationalis - et af verdens største internationale katastrofenetværk med medlemmer i 165 lande verden over - er Caritas Danmark med til at yde en hurtig og effektiv indsats i alle lande, hvor CI har lokale samarbejdspartnere og netværk.

Vi hjælper de berørte befolkninger med udgangspunkt i deres situation og behov, og vi arbejder sammen med lokale partnere, der kender de lokale, sociale, økonomiske og kulturelle forhold. Det gør, at Caritas og netværket ofte kan hjælpe i områder, hvor andre organisationer har svært ved at nå ud.

Caritas Danmarks nødhjælpsindsats 2015

Download rapporten som pdf her her

Indsatser:
Caritas’ længerevarende nødhjælpsprojekter er koncentreret om krige og konflikter i Vestafrika, Mellemøsten og Sydøstasien:

Her arbejder vi med NØDHJÆLP

Giv et bidrag

Støt via MobilePay: 6079 1887

Støt via SMS. Send en sms med teksten CARITAS til 1231 og støt med 100 kroner + alm. sms takst
Betal sikkert med:

Betina Gollander-Jensen /
Teamleder, Internationalt Team
Tel: 38180022 / bgj@caritas.dk