Caritas søger om strategisk partnerskab

Caritas er blandt de 17 prækvalificerede organisationer, der er blevet inviteret til at ansøge om et strategisk partnerskab med Udenrigsministeriet. Den nye civilsamfundsstøtte er et led i regeringens udviklingspolitiske og humanitære strategi og skal erstatte de nuværende rammeaftaler.

Hver organisation har fået fastlagt et maksimalt bevillingsbeløb, som de kan søge om. Udenrigsministeriets fremtidige partnere vil blive udvalgt efter ansøgningsrunden den 15. maj. De vil blive målt på deres kapacitet og evne til at levere betydelige resultater inden for rammerne af den nye udviklingspolitiske og humanitære strategi.

”Vi er endnu ikke i mål, men det er et vigtigt skridt på vejen, at Caritas fortsat er prækvalificeret. Caritas har meget at byde på i forhold til en strategisk partnerskabsaftale med Udenrigsministeriet ligesom en aftale selvfølgelig også er afgørende for Caritas’ fremtidige muligheder internationalt,” udtaler generalsekretær Jann Sjursen.

I løbet af juni forventes det at blive afgjort, hvilke organisationer der vil kunne indgå i et fireårigt strategisk partnerskab med Udenrigsministeriet fra 2018. Antallet af partnerskaber forventes at blive færre end de nuværende 18 rammeorganisationer.

Giv et bidrag

Støt via MobilePay: 6079 1887

Støt via SMS. Send en sms med teksten CARITAS til 1231 og støt med 100 kroner + alm. sms takst
Betal sikkert med: